ECCE HOMO Historic Šternberk 21. - 22. září 2002

Poslední dny léta patří každoročně nejočekávanější veteránské akci roku. I letos se o víkendu od 20.9 - 22.9. sjeli fandové starých strojů z Čech, Moravy, Slovenska, Německa a dokonce i slunné Itálie, aby po tyto tři dny společně oživili historii slavného závodu do vrchu v jízdě pravidelnosti - ECCE HOMO HISTORIC.

Bohužel ve Šternberku jsme si sluníčka mnoho neužili. Hned v pátek, kdy obvykle celé odpoledne a podvečer probíhá registrace a technická přejímka přihlášených strojů a navíc od rána soutěž Rallye Ecce Homo Historic, nám nebe seslalo pár kapek. V sobotu všichni účastníci absolvovali dvě zahřívací tréninkové jízdy, při kterých jsme sice - alespoň my, motoristé - spíše promrzli, ale důležité, že naše srdce si zaplesala a vychutnala skvělou projížďku kvalitními šternberskými serpentinami.

V neděli nás pohled z okna bezprostředně po probuzení nijak nepotěšil - venku bylo mokro a střídavě pršelo. Přes tuto nepřízeň počasí jsme odhodlaně, někteří vyzbrojeni nepromokavými kombinézami, nakopli své stroje a dojeli na start. Nepochybuji, že všechny zúčastněné překvapila verva s jakou se všichni jezdci seřadili na startu a projeli mokrou trať. Myslím, že celkem 59 motocyklů, které v dešti zajeli obě soutěžní jízdy, není bláznovství, ale svědčí to o skutečném zapálení, o tom, že v každém z těchto jezdců koluje opravdová závodnická krev.

Ani horká nátura Rudochů, přivyklá teplejšímu klimatu se deště nezalekla! Nechyběli Scouti a ozdobou akce a jasnými favority v počtu válců se staly dvě "Čtyřky" z dílny pana Koupila. Indian Four 1300ccm? z roku 1928 navíc zvítězil v divácké anketě o nejelegantnější motocykl.

Za sebe mohu říci, že letošní Ecce Homo, i přes nevydařené počasí, v žádném případě nebude dělat ostudu ani ročníkům předešlým ani budoucím.

Chcete-li vědět víc o závodě Ecce Homo (nejen) Historic, zvědět výsledky letošního ročníku i ročníků minulých, zhlédnout více fotografií, pak není nic jednodušší, než najet na domovské stránky: www.eccehomo.cz .

Jitka Hanušová, Oldtimer Club Helfštýn
Indian Scout
Indian Scout + sidecar
Indian Scout
Indian Four
Indian Four
Indian Scout
NIndian Scout
Indian Four

PS: Pro nezasvědcené nutno dodat, že neoficiálním vítězem v nejrychlejším dosaženém času se stal J. Filípek s HD 750 r.v. 1943 (v neděli na mokré trati). Doufejme, že do příštího ročníku se najde v Rudoších nějaký ten koník navíc a budou tak moci oplatit porážku.

Josef Koupil, Indian Club Vilémov
www.indianmoto.cz