Historie v letech 1921-1940

1921 - roční produkce činí již 120 000 motocyklů

1922 - končí výroba modelu Powerplus, Scout doplněn Indianem Chief 1000 SV. Má obdobné konstrukční řešení jako Scout, tzn. blokové provedení pohonného ústrojí s primárním převodem pomocí ozubeného soukolí, vidlicový motor s nesnímatelnými hlavami a třístupňovou převodovku. Stejně jako Scout má Chief neodpružené zadní kolo, přední vidlici s klasickým listovým pérem, široká řídítka, ploché stupačky, ztrátové mazání a nízko uložené sedlo.

1923 - nový model Big Chief, objem zvětšený na 1 206cm3 (74 ci)

Big Chief 1000 ccm
Big Chief 1000 ccm

1924 - připravuje se lehký jednoválcový model Prince o objemu 348 cm3 (21 ci) se snímatelnou hlavou válce. G. M. Hendee, zakladatel společnosti, odchází do výslužby.

1925 - novinkou sezony je Indian Prince 350 SV, do výroby jsou zavedeny odnímatelné hlavy válců system "Ricardo"

1926 - zavedeny balonové pneumatiky u všech modelů
Indian Prince 350ccm
Indian Prince 350ccm

1927 - převzata výroba čtyřválcových strojů, v prodeji pod názvem Indian ACE, tímto vznikla nejucelenější řada: Prince 350, Scout 600, Scout Police 750, Chief 1000, Big Chief 1200 a ACE 1300 ccm

1928 - vzniká nová řada pod názvem 101, vyznačuje se prodloužením rámu, změnou brzdy, změnou nádrže, světlometu a řídítek. Vytvořen nový systém mazání, který přivádí olej pod tlakem až do klikového ložiska. Tento motocykl je pro svou ovladatelnost mezi sběrateli Indianů velice vyhledáván. Další foto

Scout 101
Scout 101

1929 - zdokonalení čtyřválcového modelu - pětkrát uložený klikový hřídel. Ukončení a doprodej motocyklu Prince

1930 - končí výhradně červené lakování

Indian Four mod. 402
Indian Four mod. 402

1931 - koncepce se plně osvědčila, dochází jen k drobným vylepšením: světlomet, klaxon, olejové čerpadlo, vyjímání zadního kola bez demontáže brzdového bubnu. Toto se týkalo i Indianu Four.

1932 - Prince 350 je nahrazen modelem Pony (Junior Scout) 500ccm

1933 - opouští továrnu další nový typ - Indian Sport Scout, výkonný a ovladatelný stroj

1934 - továrna prochází velice těžkým ekonomickým obdobím, přesto připravuje nová vylepšení

1935 - vylepšení na motoru, mohutnější žebrování válců, na přání čtyřstupňová převodovka, proudnicový tvar blatníku, zaměnitelná kola. Nádž je opatřena novým znakem - indiánská hlava

Sport Scout r.v.1935
Sport Scout r.v.1935

1936 - mazání změněno na cirkulační, bateriové zapalování. U Indiana Four dvojitě vedené výfukové potrubí

Chief 1936
Chief 1936

1937 - Indian Four má zvětšený výkon pomocí dvou karburátorů Zenith. končí výroba modelu Scout POLICE 750

1938 - drobné úpravy: bohatší kontrolní přístroje na nádrží v panelu, jiné umístění klaxonu a reflektoru, zlepšení pérování sedla. Four má válce odlité v párech

1939 - Až na drobné změny zůstávají modely bez podstatných zlepšení

1940 - odpérování zadního kola teleskopickými kluzáky, hluboké blatníky, bohaté chromování: přední a zadní padací rám a chránič blatníku atd.

Four 1938
Four 1938
www.indian.web.worldonline.cz