Historie v letech 1901-1920

      Roku 1899 sestrojil nadaný inženýr Oscar Hedstrom motorovou dvoukolku. George Hendee, výrobce bicyklů a někdejší cyklistický závodník, postřehl, jaké tento stroj přináší možnosti. Spolu vyvinuli motocykl vhodný pro hromadnou výrobu. Tak se zrodila výroba motocyklů Indian. Zahájení výroby se datuje od roku 1901. Od samého začátku byly motocykly velmi kvalitní a měly pěkný a promyšlený tvar. V důsledku toho dosáhla továrna Indian brzy i úspěchů na trhu. První motocykl Indian zkonstruovaný pro prodej byl předveden 25. května 1901 ve Springfieldu, vážil kolem 42 kg a disponoval výkonem 1,7 ps. Až do roku 1910 byly stroje lakovány tmavomodře.

1902 - v tomto roce bylo zkompletováno už 147 motocyklů.

1903 - 377 strojů, poprvé bylo použito kompenzační kolečko (počátek rychlostní skříně), také byly zavedeny otočné rukojeti.

Indian 1901
Indian 1901

1904 - vyrobených 546 kusů, výroba je již soustředěna do jedné továrny

1905 - výroba nadále stoupá (1181 strojů), zkonstruován 1. dvouválec v USA, zadní válec tvořil součást rámu, tak jako u jednoválcového motocyklu, nádrž je před sedlem

1906 - odpérování přední vidlice "cartrige", jednoválec měl již výkon 2,2 PS.

1907 - zaveden rozvod ventilů ozubenými koly, magnetové zapalování a mazání pumpou

1908 - samočinný sací ventil nahrazen nuceným pohybem

Indian 1908
Indian 1908

1909 - zaveden smyčkový (kolébkový rám)

1910 - poprvé použito automatického mechanického mazání, zavedeny stupačky a typické pérování přední vidlice

1911 - změna barvy na tmavočervený odstín, po krátkou dobu byl používán náhon zadního kola plochým řemenem, což se neosvědčilo

1912 - jako novinka zaveden pedálový spouštěč motoru, počet vyrobených kusů - 19 000

1913 - přijato a patentováno pérování zadního kola a také jsou poprvé vyrobeny sidecary plechové konstrukce, továrna zaměstnává 4 500 dělníků

Indian 1913, jednoválec, 500ccm, 4HP
Indian 1913, jednoválec, 500ccm, 4HP

1914 - první motocykl opatřený elektrickým osvětlením, zaveden elektrický starter, buhužel tehdejší technika nebyla ještě natolik vyzrálá

1915 - zavedena převodová skříň o třech stupních, 2800 obchodních a servisních zástupců

1916 - představen typ Powerplus, dosud používaný motor s rozvodem"F"; nahradil motor "SV"; , v tomto roce je též vyroben jediný dvoutakt vyprodukovaný továrnou ve Springfieldu.

Powerplus 1916
Powerplus 1916

1917 - firma se stává dodavatelem více než 60% všech vyrobených motocyklů určených pro vojenskou službu. Pokusy s motory s protilehlými válci.

1918 - normalizován dvojitý elektrický systém - osvětlení a zapalování

1919 - od počátku výroby vyrobenu už 250 000 motocyklů

1920 - uvedení nového modelu SCOUT na trh, vůbec nejpopulárnější Indian, motor společně s převodovkou vytvořil monoblok, rám změněn na dvojitý trubkový a nová v oleji běžící spojka

www.indian.web.worldonline.cz