Technické okénko

Na tomto místě bych Vás rád seznamoval s původními informacemi, užitečnými radami, zkušenostmi a podobně. Při renovaci a údržbě Indianů snad přijdou vhod. Tato rubrika bude postupně rozšiřována.

Tabulky s technickými údaji pro stroje r.v. 1926-1927

Indian Scout

Tabulka s převody pro Indian Scout

Indian Chief

Tabulka s převody pro Indian Chief

Indian Big Chief

Tabulka s převody pro Indian Big Chief

Indian Prince

Tabulka s převody pro Indian Prince

Váha sidecaru Princess = 198liber = 89 kg

TABULKA PŘEVODŮ
SCOUT CHIEF a BIG CHIEF
Řetězová kola Převody Řetězová kola Převody
přední zadní užití přední zadní užití
1740Velmi zatížený sidecar1740Sidecar; plně zatížený
1940Sidecar; normální zatížení1940Sidecar;normální zatížení
2040Solo; těžká služba/side; lehká služba2040Solo; těžká služba/side; lehká služba
2140Solo Standard1936Solo Standard
2240Solo; lehká služba2240Solo; lehká služba
PRINCE2036Solo, pro rychlou jízdu
1743Solo; průměrný výkon2236Solo pro rychlou jízdu (pouze na rovině)
Jakou zvolit barvu?

Valná většina Indianů u nás je z období 1920-1935. U modelů 1920-1923 si mohl zákazník na přání zvolit bílou a bledě modrou. 1923 -1930 byla barva výhradně červená. Po "experimentech" se zdá jako nejbližší odstín SGH. 13006 Řada 18 od firmy Glazurit.

"Regulátor stopky"

Při rekonstruování elektroinstalace potřebujeme pre dnešní provoz STOP světlo. Místa v lampičce je pro druhou žárovku málo. Též by se musel k lampičce přivést drát navíc. Tento problém řeším regulátorem brzdového světla Je malého rozměru, umísťuji jej do prostoru k baterii. Při zapnutém obrysovém světle dává žárovce omezený příkon a při sešlápnutí brzdového pedálu svítí žárovka naplno. Vzniká dostatečný rozdíl mezi obrysem a stopkou. Schema zapojení a regulátor jsou na obrázcích pod textem. Je možno jej použít i pro jiné veterány s obdobným elektrickým zapojením, např. H.D. Regulátor je možno u mě zakoupit.

Schéma zapojení s regulátorem brzdového světla Fotka regulátoru
Zapalovací svíčky

Vhodnější svíčky do Indianů jsou bez vystouplého izolátoru, tento se značí písmenem Y. Při použití těchto svíček dochází k samozápalům, zejména v létě, nebo při delší jízdě. Stroj pak nemá správný chod a výkon. Jinak jsou vhodnější spíše svíčky studenější. Mně se osvědčily svíčky již vyběhlé řady pod označením L8, tato je namontovaná do redukce závitů.

Magnet Splitdorf

Pokud jezdíte na tento magnet, je nutné nezapomínat na občasné, asi po 200 km, vyčištění bakelitového víčka. Ve víčku stačí acetonem odmastit dráhu, kde běží uhlík. U starších typů se odmastí palec rozdělovače, odmastit tam kde běhají uhlíky. Tato drobnost má pozitivní vliv na dobrý chod motoru. Pokud je ovšem magnet v pořádku.

Jak zabránit Vašemu Indianu dělat nepříjemné olejové skvrny

1. při skládání použít kvalitní motorářský silikonový tmel, pokud možno s co nejvyšší odolností proti teplotě. Pokud použijete těsnění, pak potřít i vnitřní stranu papíru. Zabráníte tak prokapávání oleje přes papír.
2. Všechny olejové trubky skládat na silikon (motorářský)
    a) potřít kužely (pozor na otvor)
    b) potřít závity na šroubu i matici
    c) také potřít holendr v místě převlečné matice
Po zaschnutí vznikne asi 2cm dlouhý provulganizovaný spoj. Mám dlouhodobě odzkoušeno.

Vaha pístů v motocyklech Indian
Řez motoru Indian Scout 750

Tento řez motoru jsem nevybral náhodně. Na dobovém popisu stojí za povšimnutí zejména váha pístů - 312 g. Tyto byly zhotoveny z hliníkové slitiny, která se začala používat na motorech s odnímatelnou hlavou válce. Váha 312 g je bez čepu a segerovek. že je dobré tuto gramáž dodržet je jasné. Váš stroj se pak nebude třást, jak se mnohdy děje. Pro zajímavost: škodovácké písty ( š120, prům. 68 mm ) váží 322 g.


www.indianmoto.cz